خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

از افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چه خبر؟

  • کد خبر: ۲۰۲۲۹۶
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
از افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چه خبر؟
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن زنگنه با اشاره به مصوبه صبح امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مجلس روز گذشته مصوبه‌ای را در زمینه افزایش حقوق بازنشستگاه لشکری و کشوری داشت که مقرر شد این افزایش حقوق تا پایان سال سوم برنامه هفتم توسعه به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز برسد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه بازنشستگان صندوق سازمان تامین اجتماعی گفت: به جهت اینکه شیوه پرداخت حقوق در صندوق تامین اجتماعی با صندوق کشوری و لشکری متفاوت است با توافقی که با دولت انجام شد مقرر شد که ما براساس نسبت‌های تعیین شده این حکم را تدوین کنیم.

زنگنه بیان کرد: از این رو براساس مصوبه مجلس مقرر شد؛ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام نماید. به نحوی که در پایان سال سوم برنامه نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری متناسب گردد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر بازنشسته ما در سالی که قصد بازنشستگی دارد حقوقش ۱۰ برابر حداقل حقوق است. امسال و از سال سوم به بعد باید این نسبت همچنان ۱۰ برابر حداقل حقوق همان سال باشد، یعنی اگر در سال ۱۴۰۵ حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان شد و در سالی که مستمری بگیر بازنشسته شده و ۱۰ برابر حداقل حقوق، حقوق می‌گرفته، باید از سال سوم برنامه به بعد هم ۱۰ برابر حداقل حقوق، حقوقش باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->